donderdag 14 januari 2010
Afleiding
In Nederland wordt binnenzoek een onderzoek uitgevoerd naar de risico’s van billboards en kunstobjecten langs de weg. Als deze langs de weg geplaatst worden leiden ze namelijk af, aldus Veilig Verkeer Nederland (VVN). Samen met de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid wordt nu onderzocht of dit echt het geval is. Volgens VVN moet er terughoudender worden omgegaan met reclame-uitingen langs de weg.
In een eerdere blogpost schreef ik al eens over onderzoek naar afleiding door billboards dat in het buitenland met een rijsimulator is uitgevoerd. Dit onderzoek toonde inderdaad aan dat er sprake is van een licht vertraagde waarneming.
Bron (en meer informatie): nabbnet
Bron foto: cnmark op Flickr
Labels:
advertenties,
Nederland,
openbare weg,
verkeersveiligheid
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten