Nabbnet kwam de afgelopen dagen met twee interessante berichten over abri's.
Ten eerste vertelt Nabbnet dat de provincie Zuid-Holland vanaf eind maart in 40 Zuid-Hollandse gemeenten 400 nieuwe, moderne bushaltes en zo’n 1600 digitale informatieborden plaatst met daarop de actuele vertrektijden van de bus. De digitale informatieborden maken deel uit van het Dynamisch Reizigers Informatie Systeem (ook bekend als DRIS). De vertrouwde reisinformatie, de zogenaamde vertrekstaten met de dienstregeling, is hierop te vinden, met daarbij nu ook de actuele reisinformatie.
Daarnaast bericht Nabbnet over de verwachte opkomst van digitale billboards in abri's. In korte tijd hebben de twee grootste outdoor exploitanten (JCDecaux en Clear Channel) aangekondigd om digitale schermen in bushokjes te gaan installeren.
Clear Channel Outdoor begint daarmee in de US (San Francisco en Washington, DC) als onderdeel van hun strategie om digitale producten te stimuleren. Vorig jaar kondigde JCDecaux al aan dat zij touch-screens gaan installeren in bushokjes in een bepaald district van Parijs (‘Digital District’). Wel merkte JCDecaux op dat er op dit moment nog maar zeer weinig voorbeelden zijn van winstgevende digitale netwerken, hoewel de daling van de prijzen van schermen de komst van dit soort netwerken wel dichterbij brengt. Hun verwachting is dat de de traditionele poster business de komende vijf jaar nog zeker dominant zal blijven.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten