woensdag 23 juni 2010

WK kijken op Schiphol

Op veel plekken in Nederland mag het niet: samen voetbal kijken op grote schermen in de openbare ruimte. Op Schiphol mag dat wel! En er staat zelfs een echte tribune voor het nieuwe grote scherm bij de taxi- en afhaalplaats. Ook op het grote scherm in de stationshal van Utrecht centraal wordt voetbal gekeken.

Citaat van de website van Schiphol:
"Met de start van het WK voetbal is speciaal voor alle voetballiefhebbers een 'Schipholtribune' gebouwd op het Jan Dellaertplein voor de ingang van Schiphol.
Passagiers, wegbrengers, afhalers en buren van Schiphol kunnen hier alle wedstrijden live volgen op een nieuw Astrovision scherm.

Op de speciaal ontwikkelde WK-tribune voor Schiphol is plaats voor ruim 325 mensen.

Het nieuwe scherm is 85% groter dan het oude scherm én heeft een 16:9 breedbeeld formaat. Dit breedbeeld TV scherm van Panasonic beslaat ruim 74m2. Iedere dag, van 06.00 tot 00.00 uur worden er op dit scherm, naast informatie en entertainment, commercials mèt geluid uitgezonden voor een jaarlijks publiek van 22 miljoen mensen."

Bron foto's: sjoerdo2010 op Flickr

2 opmerkingen:

  1. Hoi Mettina,

    leuk thema van je blog. Ik was me aan het oriënteren hoe je in een grote publieke ruimte iets met onderwijs en ICT kan doen. En dan zijn grote publieke schermen een leuke oplossing om bereik te creëren. Zou het leuk zijn om een soort mini-college te krijgen via zo'n scherm. Er zijn immers voldoende leuke populair wetenschappelijk onderwerpen (kernfusie, liefde, culturen) om het wachten op trein, bus of afspraak te verlichten. Zou je even met me willen brainstormen? Ik zou wellicht een ludieke campagne hiermee willen doen. Let me know.

    Zie ook mijn blog www.openleermiddelen.org

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ronald, Het is een leuk idee iets met onderwijs en/of wetenschap te doen in de openbare ruimte. Misschien samen met Nemo? Ik neem hierover contact met je op. Mettina

    BeantwoordenVerwijderen