zaterdag 23 oktober 2010

Canadapromotie


Deze zomer werd Canada als reisbestemming onder de aandacht gebracht van bezoekers en inwoners van een aantal grote steden in de Verenigde Staten. Dat gebeurde met een "interactieve muurschildering". Op een groot touch-screen werden Twitterberichten en foto's van toeristen in Canada getoond. Voorbijgangers konden hiermee interacteren.

Dit lijkt erg op de applicatie Buzzcuit van Novay die we de komende tijd gaan lanceren in de Nieuwe Bibliotheek van Almere en in het stadscentrum van Zwolle. Buzzcuit laat op een 47 inch touch-screen in portrait formaat items van beneden naar boven voorbij komen. Deze items zijn afkomstig van diverse social media: berichten van Twitter, foto's van Flickr en video's van YouTube. Ook kunnen er items uit diverse RSS-feeds getoond worden. Zo wordt in Almere onder andere een feed van de nieuwe aanwinsten en van de activiteiten in het theater van de bibliotheek getoond. In Zwolle is het doel van het scherm het stimuleren van toerisme. Op dit scherm komt daarom informatie over horeca, musea, theaters en andere trekpleisters van Zwolle voorbij. Eén van de voordelen van Buzzcuit is dat zowel de betrokken organisaties als het publiek content op het scherm kunnen zetten door de keuze voor social media. De foto hieronder laat het scherm met Buzzcuit zien tijdens een pilot op de Superstreekmarkt die tijdens de Week van de Smaak in september in Zwolle plaatsvond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten