Samen met je stadsgenoten live een groot popconcert bekijken midden in de stad. Dat kan in Groot-Brittannië in meer dan vijftien middelgrote steden. Daar staan namelijk beeldschermen van 25 vierkante meter. Het “Big Screen” initiatief is een samenwerkingsverband tussen de BBC, een aantal gemeenten en het organiserend comité van de Olympische Spelen in Londen in 2012. De schermen zijn geplaatst en worden onderhouden door Philips.
De content die op de schermen te zien is, is een mix van onder andere live evenementen zoals concerten en voetbalwedstrijden, nieuws, informatie over evenementen, content gemaakt door lokale kunstenaars of kinderen uit de buurt en entertainment in de vorm van interactieve games. Advertenties maken geen deel uit van de contentmix.
Volgens de initiatiefnemers leveren de schermen een positieve bijdrage aan de sfeer in de openbare ruimte. De volgende korte documentaire (klik op de link rechts bovenaan de pagina) geeft een goed beeld van de manier waarop de schermen momenteel en in de nabije toekomst ingezet worden.
De content die op de schermen te zien is, is een mix van onder andere live evenementen zoals concerten en voetbalwedstrijden, nieuws, informatie over evenementen, content gemaakt door lokale kunstenaars of kinderen uit de buurt en entertainment in de vorm van interactieve games. Advertenties maken geen deel uit van de contentmix.
Volgens de initiatiefnemers leveren de schermen een positieve bijdrage aan de sfeer in de openbare ruimte. De volgende korte documentaire (klik op de link rechts bovenaan de pagina) geeft een goed beeld van de manier waarop de schermen momenteel en in de nabije toekomst ingezet worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten