maandag 10 mei 2010

Het belang van social media voor digital signage

Vorige week heeft Stephen Randall, CEO van LocaModa, een interessante lezing gegeven op de tweede dag van de ScreenMedia Expo Europe 2010 in Londen. De strekking van zijn verhaal is dat het voor digital signage niet bijzonder van belang is "eyeballs" te kunnen tellen en voorbijgangers op maat kunt bedienen met content. Dit waren, heb ik vorig jaar zelf mogen ervaren, in 2009 belangrijke onderwerpen op de ScreenMedia Expo. En ik neem aan dat dat ook in 2010 weer het geval was. Het gaat volgens Randall om interactie en om het leggen van een relatie met social media op het web en het leggen van relaties tussen schermen op verschillende lokaties. Op die manier vergroot je je bereik tot ver buiten de lokatie van het scherm en kun je de kliks van een paar seconden geleden tellen in plaats van de tellingen van "eyeballs" van zes weken geleden te bekijken. Iedere activiteit van één persoon binnen een social netwerk op een scherm genereerd weer extra aandacht. Veel mensen hebben op Facebook bijvoorbeeld meer dan 100 vrienden. Een probleem voor het verbinden van verschillende schermen is volgens Randall het gebrek aan een standaard.

Kijk voor een uitgebreid verslag van deze lezing op DigitalSignageToday

Geen opmerkingen:

Een reactie posten