woensdag 18 augustus 2010

Art Square

Times Square to Art Square Teaser from Times Square to Art Square on Vimeo.

Deze video over het project "Times Square to Art Square" was ik voor mijn vakantie ook al eens tegengekomen. Ik wist toen niet zo goed wat ik er van moest denken. Uit een artikel in NRC.NEXT van vorige week vrijdag blijkt dat de initiatiefnemer zelfs een Nederlander is. Justus Bruns wil 20 miljoen dollar inzamelen om een halve dag kunst in plaats van advertenties te laten zien op de vele beeldschermen op Times Square in New York. Een bijzonder initiatief. Alhoewel er al een augmented reality (ook wel improved reality) oplossing voor het probleem van de met advertenties vervuilde openbare ruimte gevonden is, ontdekte ik dank zij een van de reacties op een blogpost over Justus Bruns op de website van NRC.NEXT.
The Artvertiser is een augmented reality-verrekijker die je in plaats van beeldschermen met advertenties beeldschermen met kunstuitingen laat zien.

Julian Oliver - TEDxRotterdam 2010 from TEDxRotterdam on Vimeo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten