zondag 25 april 2010
Ooggetuige
Twee interactieve billboards, één in Amsterdam en één in Rotterdam, tonen sinds een paar dagen beelden van ambulancemedewerkers die bedreigd worden. Doordat opnamen van het ambulancepersoneel gecombineerd worden met live beelden van de toeschouwers bij het billboard zien deze zichzelf als getuige van de agressie. Daarna volgen tips over hoe te handelen bij agressie tegen mensen met een publieke taak. Deze uiting maakt deel uit van een landelijke campagne van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: ‘Meer veiligheid op straat’.
In 2009 was 65 procent van de mensen met een publieke taak, zoals politieagenten, ambulancemedewerkers en treinconducteurs, slachtoffer van geweld. Veel mensen, 30 tot 40 procent van de bevolking, zijn wel eens getuige geweest van agressie op straat. De meeste mensen weten niet hoe te handelen in dergelijk sitiaties. De campagne laat zien hoe je een bijdrage kunt leveren aan het terugdringen van agressie en geweld. Met televisiespotjes en interactieve banners wordt een beroep gedaan op iedereen die getuige is en worden tips aangedragen hoe je in zo’n situatie kunt handelen. Aan de landelijke campagne doen verder onder andere gemeenten, politie en ov-bedrijven mee.
Bron: NOS Headlines
English version of the video: here
Labels:
advertenties,
Amsterdam,
interactie,
pleinen,
Rotterdam
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten