zaterdag 19 september 2009
Wiffiti
Beeldschermen in de openbare ruimte komen pas echt tot leven als voorbijgangers en toeschouwers er invloed op kunnen uitoefenen.
Met Wiffiti van LocaModa was het al een aantal jaren mogelijk om in cafés, scholen en publieke ruimtes smsjes naar beeldschermen te sturen. Recenter is daar de mogelijkheid om via Flickr, Facebook en Twitter content op de schermen te plaatsen aan toegevoegd.
Door het gebruik van tags die door de exploitant van het scherm gekozen zijn bij je foto's op Flickr of in je tweets op Twitter kan jouw content op het scherm belanden. Voor adverteerders is dit interessant omdat zij hun boodschappen kunnen laten ondesteunen met content uit sociale netwerken, zoals de afbeelding hierboven laat zien. Naast de Colgate-reclame zijn foto's en tweets te zien waar het woord "smile" in voorkomt. Voor bezoekers popconcerten en festivals is dit leuk omdat je door gebruik van de juiste tags jouw ter plekke gemaakte foto's en tweets met de andere bezoekers kunt delen.
Deze video laat zien hoe je een scherm aan kunt maken met Wiffiti.
Bron foto's: whitepaper van LocaModa en theweboutside op Flickr
Labels:
festivalterreinen,
horeca,
interactie,
scholen,
sociale aspecten
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten