Beeldschermen in de openbare ruimte kunnen beïnvloeden hoe voorbijgangers zich voelen of gedragen door empathie te tonen of aan te moedigen.
De meeste mensen kennen het opgejaagde gevoel dat je kunt hebben als je 's avonds op een luchthaven in een vreemde stad aankomt. Je hebt geen idee hoe lang het gaat duren voordat je je hotel in het centrum van de stad bereikt hebt en eindelijk kunt gaan slapen. Ongeduldig wacht je op je koffer bij de lopende band. Een bordje of een beeldscherm dat aangeeft dat er iedere twee minuten een trein vanaf de luchthaven naar het centrum vertrekt zorgt ervoor dat je je een stuk rustiger voelt.
Over dit soort emotioneel intelligente borden gaat de korte presentatie "Emotionally Intelligent Signage" van Daniel Pink. De presentatie gaat niet per se over beeldschermen, maar het uitzenden van dit soort emotioneel intelligente boodschappen zou wat mij betreft een erg nuttige toepassing van beeldschermen in de openbare ruimte zijn. De boodschappen kunnen de sfeer in de openbare ruimte aanzienlijk verbeteren.
Daniel Pink gebruikt voor zijn presentatie de pecha kucha methode: 20 slides, 20 seconden per slide. Daniel Pink werkt voor het tijdschrift WIRED.
Bron: www.DigitalSignageToday.com