maandag 30 maart 2009

Meeting Point op Schiphol



Soms ben je zo blij als je iemand na lange tijd terug zult zien, dat je het wel wilt uitschreeuwen. Op Schiphol kun je dit op virtuele wijze doen.

Bij het Meeting Point op Schiphol staat een beeldscherm. Het scherm is te vinden in de buurt van de NS-loketten in de centrale hal. Het laat afwisselend reclames en sms-jes van reizigers of degenen die reizigers af komen halen zien.

Tot voor kort was het op het Meeting Point alleen mogelijk om met elkaar te communiceren via briefjes. Nu is daar de mogelijkheid om via sms en een beeldscherm te communiceren bij gekomen.

De teksten worden beoordeeld op geschiktheid. Toen ik als test de URL van dit blog naar 5030 sms-te werd mijn bericht geweigerd. De reden was dat mijn sms geen reisgerelateerde informatie bevatte, volgens de sms die ik korte tijd na het versturen van mijn sms ontving.

Ik betwijfel het directe nut van dit scherm voor reizigers omdat inmiddels toch bijna iedereen een mobiele telefoon heeft. Leuke situaties kan het wel opleveren, en vermaak is altijd welkom als je de tijd moet doden. Toen ik een paar dagen geleden bij scherm stond te wachten vroeg ik me af wie die Trolls of Scotland zouden zijn die in een van de berichten hierboven genoemd worden. Dan is het best grappig als je een moment later een groepje bij het Meeting Point aan ziet komen dat je onmiddellijk herkent als de Trolls of Scotland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten