woensdag 15 april 2009

ScreenMedia Expo 2009: 3D, dunne schermen en interactieve schermen


Op dinsdag 7 april en woensdag 8 april vond in Londen de ScreenMedia Expo plaats. Ik ben beide dagen aanwezig geweest. Er zijn me tijdens het bijwonen van lezingen en het bezoeken van stands een aantal dingen opgevallen. Op 10 april schreef ik deel 1 van dit verslag.

De onderwerpen waar ik op 10 april van aangaf dat ik er op terug zou komen waren 3D, dunne schermen en interactieve schermen.

Op de expo waren meerdere aanbieders van 3D oplossingen, bijvoorbeeld Wututu, Samsung en Brandplay. Het waren allemaal oplossingen waarbij je geen 3D bril nodig hebt. Een belangrijk voordeel voor narrow casting van 3D is de extra aandacht die het oplevert. Wututu zegt in zijn folder dat vergeleken met 2D displays het percentage van het potentiële publiek de displays ziet en onthoudt stijgt van 15% naar 80%.

Verder toonde onder andere het bedrijf Prodisplay Technologies diverse projectiefolies, waarmee je glas in een handomdraai met behulp van een beamer kunt omtoveren in een beeldscherm. Ik heb andere posts regelmatig geschreven over interactieve winkelruiten. Op deze ruiten worden dit soort (vaak niet-zondoorlatende) folies gebruikt. Ook toonden ze Intelligent Glass. Dit is een glazen plaat die gebruikt kan worden voor projecties en die met een druk op de knop van doorzichtig in mat veranderd kan worden. In matte toestand kan het glas zowel voor projecties aan de voor als aan de achterkant gebruikt worden.

De folies en glasplaten van Prodisplay kunnen als interactieve schermen (touch screens) gebruikt worden. Een ander bedrijf dat interactieve oplossingen toonde was GEM Interactive. De interactieve communicatie van GEM maakt bijvoorbeeld gebruik van SMS, MMS, mobiel internet en Bluetooth. GEM Interactive richt zich onder andere op het openbaar vervoer en op luchthavens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten